No niin eikös nää entisöinnit just sit oo sitä "hitaasti hyvä tulee" -juttuja, joten eipä oo paljon kirjoittelemista ollu, ko tuntuu että projekti ei etene mihkää, vaikka oon mä ahkerasti ollu aina ollu paikalla "jotain tekemässä" Mutta siis 

tämä oli se vissiin mihin viimeksi jäin, kun tänne kirjoittelin, että tässä kuvassa olen hionut tämän ensiksi tuolla 120 hiomapaperilla, sen jälkeen vielä tuolla 240 hiomapaperilla.  Ja sitten alkoi korjaus. Se mikä mulle tuli yllätyksenä oli että kun jotain "irvisteleviä" lautoja ym korjattiin, niin ne korjattiin puuliimalla (itse oisin tarttunut vaan vasaraan ja nauloihin..........Ja todennäköisesti siinä sivussa hajottanut enemmän ku ois saanu korjattua).

Nuo tämän lipaston "jalat" olivat niin läpeensä pehkoa joten jouduin tarttumaan sahaan ja sahaamaan ne pois. Sitten funtseimme että tarvisko hänelle oikein hommata pyörät alle, mutta ehkä se vähän olisi syönyt sitä "romanttista" lopputulosta, vaikkakin niitäkin olisi saanut vaikka missä väreissä ja malleissa. Ja kaappi on aika kevyt siirrelläkin, joten ei nyt sitten ehkä niitä pyöriä sinne alle tule.

Sitten tein tuonne toiseen jalkaan "jatkopalikan" ja runsaasti liimaa ja puristimilla kiinni.

Sitten Eiku maalaamaan=), ensiksi pyyhein lipastosta irtopölyn veks. Maaliksi ostin Uulan Intoa ihan perusvalkoista ei sävytettyä. Maalipurkissa oli jonkin verran vajaata ku avasin sen joten laimensin sitä sen verran ku vettä sinne mahtu ja annoin "seisahtaa" n.5min.

Tässä on lipasto ekan maalauskerran jälkeen ja taisi näyttää vielä tokan ja kolmannenkin kerran jälkeen tältä (iski pieni epäusko tuleeko siitä edes valkoista....Niin ja sit muuten toi toinen noista laatikoista ei mee enää kiinni muutakuin väkivalloin,ja sit sitä ei saa enää auki, mutta oon ajatellu että jos se siitä käytöstä sitten alkais taas toimii......toivottavasti...)

Oon maalannu kahteen kertaan tän aina yhden illan aikana ja kun seuraavana kerran aloitan maalausta taas niin ensiksi vähän karhennan(maalia ei saa lähteä) tuota pintaa 240 hiomapaperilla ja sitten pyyhin taas pölyt pois.

No niin, nyt tällä hetkellä lipasto näyttää jotakuinkin tältä

Ja kuten kuvasta näkyy, edelleen paistaa tumma hieman läpi ja mä oon ny sit ainaki kuus kertaa tän jo maalannu.....Mut noi ovaalitkin on aika hankala maalata sillai et niistä sais sellaiset supersiistin näköiset, eikä se nyt tässä oo tarkotustaan, mutta kyllä mulla vielä maalausurakkaa tässä piisaa. Ja nyt on ongelmaksi muodostunut vetimet, oon tosi paljon kierrelly, enkä oo oikein löytänyt mieluisia. Ylälaatikoihin haluan sellaiset oikein "kahvavetimet" ja sit noihin alakaappeihin nupit. Tahtoisin aika tummat sellaiset ,jopa ehkä takorautaiset, mutta voi olla että takorautaiset voi olla liian "rankat" mutta mustanmetalliset vois olla aika hienot. Nupit ny vois olla vaikka ihan jotain eri sarjaakin sitten. Mutta jos kenelläkään on ideaa ja halua jakaa niin ehdotuksia otetaan kyllä mielellään vastaan

Niin ja sitten jos joskus tämä urakka saahaan valmiiksi niin on mulla jo toinen odottamassa, tälläinen ihana uniikki vaaleanpunaläikkäinen pöytä Harvallapas on näin viimisen päälle tyylikästä pöytää (erityisesti nyt tarkoitan tuota väriä) vai mitä mieltä ootta?

P.s. Vuodelta 1910 (mut maali o kyl ihan allekirjoittaneen käsialaa......tietenkin;))